Padang

2011 nyarán kezdtük fergeteges utunkat az ismeretlenbe… A papírok rendezése kicsit döcögős volt, mivel Európán kívüli országról van szó, így nem fogadják el érvényes gyakorlatként. Sok herce-hurca volt a repülőjegy foglalással, mert a világ másik végére még a legolcsóbb út is kimondottan drága, így Bécsből indult a gépünk. Az első állomás Isztambul volt, ahová hajnal –kor érkeztünk meg. Próbáltunk aludni, de senkinek sem ajánlanám a reptéren alvást. Következő állomásunk Kuala Lumpur volt. A páratartalom rendkívül magas, amit nehéz megszokni. A hotelek kimondottan olcsóak, mint ahogy a kaja is. Az éjszakai élet már veszélyesebb, oda az ember útlevelet és sok pénzt ne vigyen! Onnan mentünk fapadossal Padangba. A szálláshelyünk nem volt az igazi, de a légkondi rendkívül felpezsdítően hatott, nem beszélve az angol vécéről, ami kuriózumként számít Délkelet-Ázsiában. A kórházba 7- kor kellett megjelenni, de nem nagyon nézték, így akkor mentünk, amikor jónak láttuk. Maga az épület elég leromlott állapotban volt, és mindenfelé a betegek hozzátartozói feküdtek, mivel nem volt pénzük szállást foglalni, amíg hozzátartozójuk felépül. Találkoztunk cifra esetekkel, melyek főleg a trópusi fertőzésekben merültek ki. HIV fertőzött fiatal beteg toxoplasmosis-sal, illetve maláriás terhes édesanya. Leggyakoribb halálokok közé a krónikus veseelégtelenség tartozott, mivel a dialízis még kevésbé elérhető. De evezzünk vidámabb vizekre. A város az óceánparton feküdt, így lehetőségünk nyílt a fürdőzésre, habár a víz eléggé piszkos volt. Az egyik legnagyobb élmény a hullámszörfözés volt, melyet 2 hét „kemény” tanulási fázis előzött meg, míg az ember fel tudott állni a deszkán. Béreltünk motort is, amivel bejártuk a környéket. A piaci hangulat felejthetetlen volt. A különböző halfajtáktól kezdve, az állatbelsőségekig és a fűszerekig minden megtalálható volt. Macséták, ruhák minden mennyiségben, órák és egyéb műszaki cikkek.

Az étkezés egy bonyolult ügy volt odakint. Vigyáznia kellett az embernek, hogy mit bír el a gyomra, különben hamar hazakívánkozott. Habár mi találtunk egy jó óceánparti étkezdét, ahol a frissen halászott tengeri herkentyűre rámutatva előtted sütötték ki a vacsorád. Eszméletlen élmény volt és sok kiadós kajálást töltöttünk ott el. Maga az étel nem drága, de ha az ember némi alkoholra vágyik, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Indonézia muszlim ország, így náluk tilos az alkohol, és csak rendkívül magas áron lehet beszerezni. Ugyanolyan nehéz a szórakozóhelyek fellelése. Egy viszonylag nagyvárosban voltunk, mégis Padangnak egyetlen egy szórakozóhelye volt. Habár az színvonalasan meg volt építve, de a belépő is hasonlóan magas volt. Összességében fergeteges egy hónapot töltöttünk ott, de inkább nyaralásnak vettük, mivel itthon még egyszer el kellett végeznünk a gyakorlatot. Európán kívül elvégzett gyakorlatot az egyetem nem fogad el. :(