Szarajevó

A kórház:
A kórház hasonló volt, mint egy átlagos magyar kórház. Mindenki nagyon segítőkész és kedves volt, és az orvosok többsége kiválóan beszélt angolul. Egy kicsit nekem kellett erőlködnöm, ha valamit szerettem volna csinálni. Végül többször asszisztálhattam a műtéteknél, és az utolsó varrásokat is elvégezhettem. Amúgy a kórházba járást nem vették nagyon komolyan, ha akartam mentem, ha nem, akkor sem történt semmi.

A társaságról:
Összesen 24-en voltunk Szarajevóban júliusban. Bérelt lakásokban laktunk, amikkel mindenki nagyon elégedett volt. A város nem volt túl nagy, így minden este csináltunk valami közös programot a cserediákokkal és a kontaktokkal. Nem volt olyan nap, amikor unatkzotam volna. A helyi szervezet kiváló volt, minden nagyon jól meg volt szervezve. A hétvégeken szervezett kirándulásokra mentünk. Voltunk raftingolni a hegyekben, kirándulni az ország főbb látványosságaihoz (pl.Mostar etc.) Amúgy a horvát tengerpart nagyon közel volt, és egyénileg oda is el lehetett menni.

A városról:
Szarajevó gyönyörű és érdekes város. A háború nyomai alig látszódnak már. A város tisztább, mint Budapest, és éjszaka is nyugodtan lehet sétálgatni, és bulizni menni, akár egyedül is. Főleg azoknak ajánlanám, akaik valami érdekeset, mást szeretnének látni, mint Európa általában. A sok vallás miatt, amit ebben a városban megtalálhatunk, szokták Szarajevót Európa Jeruzsálemének is szokták hívni, ami nem véletlen. A Bascarcija (bazárnegyed) apró macskakövein sétálgatva, vagy a müezzinek éneklését, és az imára siető muzulmánokat látva mintha egy muszlim országban lennénk. Aztán pár utcával arrébb a modern, Osztrák-Magyar Monarchia korabeli sétálóutcák divatos kávézói és kirakatjai előtt pedig úgy érezzük, egy európai városban járunk. A városban katolikusok, ortodoxok, muzulmánok és zsidók élnek, ami nagyon színessé teszi azt. Egy utcán van a zsinagóga, a mecset és a katolikus templom is. Éjszaka is nagy a nyüzsgés, minden hely tömve van fiatalokkal, és sok a turista is. A várost pedig gyönyörű hegyek ölelik körbe, ahol nagyon jókat lehet túrázni. A helyiek kedvesek, nyitottak, barátságosak. Az árak alacsonyabbak, mint itthon.

Szarajevót tehát mindenkinek nyugodt szívvel ajánlanám, és biztos vagyok benne, hogy egy életre szóló, gyönyörű élmény lesz majd!