Sevilla

2014 júliusában a hatodéves sebészet gyakorlat egy részét töltöttem Sevilla egyik legnagyobb egyetemi kórházában (Hospital Universitario Virgen del Rocio). Ahogyan azt várni lehetett, Európa egyik legmelegebb városában, tényleg nagy volt a hőség, de a város szépsége, a különleges ételek és a spanyol életvitel feledtette velünk ezt a kis kellemetlenséget.

Kórház
A gyakorlatot az általános sebészet sürgősségi osztályán töltöttem, ahol a fiatalabb orvosok jól beszéltek angolul, de az akut teendőket figyelembe véve nem mindig volt idejük részletesen magyarázni a műtétekről vagy egyéb beavatkozásokról. Ennek ellenére sok mindent lehetett látni és nem unatkoztam.
Reggelente 9-re jártunk, de nem volt probléma, ha nem értünk oda időben, vagy esetleg pénteken kihagytuk a gyakorlatot.
Szállás, étkezés
16 cserediákkal voltunk együtt, 8-an két összenyitott lakásban aludtak, mi 8-an pedig kollégiumban, 2 fős szobákban. Reggelit minden nap kaptunk a szálláson, ebédet pedig a kórházban ehettünk, egyszóval csak a vacsoráról kellett gondoskodni, de a jól felszerelt konyhában ez nem volt nehéz. A kinti orvostanhallgatók közül sokan még vizsgáztak, amíg kint voltunk, illetve sokan megkezdték külföldi gyakorlataikat is, de azért ha megkértük őket segítettek mindenben. Így alapvetően magunknak szerveztük a programokat.
Látnivalók
Andalúzia gyönyörű hely, különleges építészeti látnivalókkal és parkokkal. Sevillában mindenképp érdemes a Plaza de Espanát meglátogatni, akár többször is… Ez a hatalmas Maria Luisa park szélén van, ahol napközben sétálni érdemes, este pedig a szórakozóhelyeké a főszerep. Sevillában található Európa legnagyobb katedrálisa, aminek a tornyába fel lehet menni és fantasztikus a kilátás az egész városra.
Érdemes ellátogatni a környező nagyobb városokba, mint Huelva (tengerpart!), Cordoba, Granada, Cadiz vagy Gibraltár. A tömegközlekedés sajnos elég drága és nem túl gyors, de sokan használják a „blablacar”-t (itthoni telekocsi) amivel olcsóbban és gyorsabban el lehet jutni a szomszédos városokba.

Utazás
Sevillába repülővel vagy Madridból busszal/vonattal érdemes menni. Közvetlen járat Budapestről sajnos nincsen. A városon belül főleg busszal lehet közlekedni, ami elég lassú és meleg, a buszjegy 0,70 cent. Mivel a belvárosban laktunk csak a kórházba kellett busszal menni.
Hasznos tippek
• A sziesztára érdemes odafigyelni, ugyanis a legtöbb bolt be van zárva délután 14-18 óráig. Vasárnap szintén zárva vannak még a legnagyobb áruházak is.
• Előfordult, hogy még este kilenckor is 42 fok volt, ezért a délutánt érdemes otthon tölteni és aludni (aki tud).
• A szieszta miatt kitolódik a délután, vacsora általában 10 óra körül van és a buli helyek sem nyitnak hajnali 1-nél előbb. Utána viszont reggel 6-ig tart egy átlagos party.
• Naptejre nagy szükség van!!!
Azt hiszem ez az egy hónap felejthetetlen élmény marad számomra. Annyira jóba lettünk egymással, hogy hétvégénként közösen mentünk mindannyian kirándulni és szinte minden este elmentünk valahová. Bár a világ minden tájáról érkeztek orvostanhallgatók, egészen Argentínától Oroszországig, Görögországtól Finnországig, nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot és a közös nyelvet!