Thessaloniki

2013 nyarán a sebészet nyári gyakorlatot Görögországban, Thesszaloniki városában töltöttem.  Az elosztón elsőre Olaszországot választottam, aztán mégis Görögországra módosítottam a döntésemet, de egyáltalán nem bántam meg.

Az, hogy Görögországon belül, pontosan melyik városba kerülök sajnos elég későn tudtam meg, de még így is sikerült viszonylag olcsón repülőjegyet vennem. Ezért is nagyon örültem Thessalonikiek, mert oda közvetlen repülőjárat megy, nem kell átszállni, vagy országon belül még buszozni vagy vonatozni.

Augusztus elsején mentem, a repülőút nagyon rövid, mindössze másfél óra volt. A reptéren a kinti LEO várt személyesen, ugyanis a CPzés ott nem igazán menő, gyakorlatilag egyetlen CPvel sem találkoztunk az egy hónap alatt. Az első találkozáskor a LEO biztosított arról, hogy a social programokról később küld értesítést. Hát a csajszit legközelebb augusztus 31én láttuk, amikor meghozta a certificateket :D Tehát a Helmsic részéről szervezett programok egyáltalán nem voltak, de mi magunknak egész sok mindent megszerveztünk.

CP-k híján magunknak kellett a kórházban is boldogulni, és egyedül megkeresni az orvost aki foglalkozik velünk. Egyébként a cserediákok 2 kórházba voltak elhelyezve, az egyik egy nagyon lepukkant, de belvárosi, a másik a gyönyörű, új és modern, de egy órás kényelmetlen buszútra lévő. A többségünk így én is az utóbbiban voltunk. Az orvosok többsége nagyon kedves volt, de nem igazán vették komolyan ezt a gyakorlatot, nem is várták el, hogy minden nap bent legyünk, és nem kellett túlságosan nagy aktivitást sem mutatni. Azért egész sok műtéten bent voltam, sőt még asszisztálni is engedtek…..volna :) Kb. 2 körül ott már vége volt a napnak, utána mehettünk haza. Vagyis először is ebédelni, ami a kórház éttermében volt. Itt mindig volt sokféle sali önkiszolgáló módban, illetve egy főételt választhattunk mellé.

Délutánonként általában vagy a tengerpartra mentünk, ami kb 1 órás buszútra volt, vagy a városban sétáltunk, kávéztunk (a kávézásnak nagy hagyományai vannak a városban, állandóan kávézik mindenki), vagy a szálláson pihentünk. Esténként persze majdnem mindig volt valami buli. :)

A szállásunk egyébként úgy nézett ki, hogy ilyen lakások voltak, egy lakásban 2 vagy 3 szoba, egy szobában ketten laktunk, és minden lakáshoz tartozott egy konyha és egy fürdőszoba és WC. Összesen 25en voltunk. Sajnos légkondi nem volt, csak egy ventilátor minden szobában, ami persze kb. semmit sem ért, borzasztóan meleg volt mindig.

Hétvégékre szerveztünk magunknak nagyobb kirándulásokat, összesen 4et, tehát minden hétvégén volt valami. Ilyenkor általában már pénteken sem mentünk a kórházba, sőt egyszer kifogtunk egy olyan hosszú hétvégét, amikor csütörtökön valami nemzeti ünnepük volt, így 4 napra el tudtunk menni. Ekkor Athénba mentünk egy röpke több mint 8 órás út volt. Athénban 2 napot töltöttünk aztán elmentünk hajóval 3 gyönyörű szigetet is megnézni. Az egyik hétvégén a Meterorákhoz szerveztünk kirándulást, illetve két hétvégén is voltunk Chalkidikin, ami kb 2 órára van Thessaloniktől, itt rengeteg gyönyörű tengerparton voltunk. Ide egyébként autóval mentünk, amit egész olcsón tudtunk bérelni a ház tulajától, ami azért volt nagyon jó, mert így sokkal több helyet be tudtunk járni, és a csomagok szállítása is sokkal könnyebb volt. Itt szállásra nem költöttünk, a parton aludtunk a napozóágyakon :D

Összességében nagyon jól éreztem magam, mindenkinek csak ajánlani tudom Görögországot!

Somogyi Franciska

Sziasztok!

Én a belgyógyászat nyári gyakorlatomat töltöttem 2012 nyarán Thessalonikiben. Nagyon jól éreztem magam!

A helyi Helmsic nem állt a szervezés magas fokán, ezért a legtöbb dolgot magunknak kellett megszervezni. Értem a reptérre kiküldtek egy angolul nem igazán beszélő lányt, akiről kiderült, hogy a contact personöm testvére volt. Én ezzel még jól jártam, mert volt, akiért ki sem mentek a reptérre, és buszozhatott be egyedül a városba. A contact personömmel végül nem is sikerült találkozni a hónap során… Mint tudjuk a görögök…

Az apartman ház, amiben laktunk elég jó helyen volt, közel a városközponthoz, 15 perc sétára a parttól. Átlag 2 ágyas szobákba voltunk beosztva és 1 lakásban 4-8-an laktunk. Minden volt, ami kellett. Bár lehet, hogy ágyneműt azért nem árt, ha sajátot visz az ember. Légkondi sajnos nem volt, így a 45˚C-ot igen nehezen lehetett otthon elviselni. Naponta úgy 4-szer zuhanyoztunk.J

2 nagy kórház van. Az egyik régi és lepusztult, de 10 perc sétára van az apartman háztól, a másik gyönyörű, modern, de 50 percet kell buszozni átszállással reggelente. A buszozás nem kellemes. Vannak nagyon modern légkondis buszok, de a kórházig persze a fapados változat jár J (nem vicceltem a fapaddal.) A kórházban szintén a görög munkamorál uralkodik. Sok hasznot nem hajtottunk ott, tanulni meg jóformán semmit nem sikerült. De nem baj! Napi 4 óránál többet nem is kellett bent lenni! Ha késtünk abból sem volt baj. Onnan nem lehetett elkésni! Azért pár órára megérte bemenni, ugyanis az ebéd (saláta-főétel-desszert) nagyon-nagyon finom volt. Egy hétvégére elutaztunk, és akkor pénteken csak ebédelni mentünk be a kórházba (megérte a buszút)…

Thessalonikiben nincs sok turista, mert kikötő város. A legtöbben csak 1-2 napra jönnek várost nézni. A tengerben fürdeni csak a város szélén lehet! Ez körülbelül 1 órás buszútra van a szállástól (kórháztól 2). Mi minden másnap voltunk, csoki barnán jöttünk haza! A strandok ingyenesek! Nagyon meleg van, eső egyáltalán nem esett mialatt ott voltunk! A part szép, van 2 nagy múzeum is a bizánci kultúráról. A központban rengeteg bolt van, éjszaka pedig sok hely várja a bulizni vágyókat. A városban van kelet-Európa legnagyobb csúszdaparkja is.

A görögök nem feltétlenül kedvelik a külföldieket (hiába elég jelentős bevételi forrás a turizmus). Angolul sem mindenki beszél. Viszont ha az ember megtanul pár szót görögül azt nagyon értékelik! Ha így kérsz kenyeret vagy dinnyét, máris szívesebben fogadnak és esetleg adnak ajándékba még egyet! A tavernákban nem túl drágán nagyon finomat lehet vacsorázni. Gyakran adnak itt is ajándékba desszertet!

A társaság fantasztikus volt Európa körülbelül 12 országából jöttek, volt amerikai, egyiptomi és kanadai is. Nagyon sok múlik a társaságon az biztos! Mi minden napra szerveztünk valamit! Együtt ettünk, buliztunk, kirándultunk, játszottunk minden este!

A hónap során voltunk a Meteoráknál, Chalkidikin és egy hétvégére Athénban is. Autót is tudtunk bérelni egész olcsón a ház tulajdonosától. Így a jogsiját senki se felejtse otthon! Csoportunk nyugat-Európából érkezett tagjai kicsit jobban el voltak látva anyagilag. Én a lehető legtöbb programon részt vettem, de azért nem mindenen. Azt hiszem azért kihoztam a maximumot a rendelkezésre álló forrásokból!

A kinti szervezettől kicsit többet vártam, de mindent meg tudtunk magunknak szervezni végül. Nagyon jól éreztem magam, felejthetetlen élményekkel gazdagodtam! Mindenkinek csak ajánlani tudom! Az ottani legjobb barátaimmal az óta is rendszeresen beszélek, sőt egyiküknél aludtam is 3 éjszakát Párizsban! Jövő nyáron pedig találkozom velük újra!